Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

Στηρίζουμε την κινητοποίηση ενάντια στην έξωση του Αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ για χάρη των ιδιωτών και των χορηγών.

 

Όχι στην έξωση του Αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ για χάρη των ιδιωτών και των χορηγών.
Στηρίζουμε την κινητοποίηση στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, την Δευτέρα 28 Μάρτη. Κάτω τα χέρια από το Αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ!
 
Την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας θα συζητηθεί η σύμβαση παραχώρησης του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ στον Δήμο της Αθήνας. Ο Δήμαρχος Κ.Μπακογιάννης επιχειρεί να μετατρέψει αυτήν την σύμβαση σε αιχμηρό δόρυ για την επίθεση στα αυτοδιαχειριζόμενα εγχειρήματα του κόσμου της Τέχνης, που δεν προσαρμόζεται στα πρότυπα της εμπορευματοποίησης, της τουριστικοποίησης, της ιδιωτικοποίησης του κοινωνικού αγαθού του πολιτισμού, της άλωσης του από τους χορηγούς των εταιριών και τα Ιδρύματα Σταύρος Νιάρχος, Ωνάσης ή τα Impact Hub, όπως έγινε με την Αγορά της Κυψέλης.
Δεν παραλείπει μάλιστα να το εντάξει ως άλλον ένα σταθμό στο Μεγάλο Περίπατο-Περίδρομο των αναπλάσεων του ιστορικού και εμπορικού κέντρου με τις ευλογίες της Υπουργού Πολιτισμού Τσι-Μενδώνη.
Δεν παραλείπει, επίσης, στην ίδια σύμβαση (αρκετά περίεργο αλλά ενδεικτικό της στόχευσης για νομικό κείμενο) να απαξιώνει τον κόσμο που το κρατά ζωντανό για 12 χρόνια: «Το Μίσθιο τελεί κατά καιρούς υπό κατάληψη από αυτοαποκαλούμενες "πολιτιστικές ομάδες", οι οποίες το χρησιμοποιούν για εκδηλώσεις.»

Πόσο μεγάλη σημασία έχει για τον Δήμαρχο Μπακογιάννη ο κόσμος της τέχνης φάνηκε, όταν πρόσφατα επιτέθηκε στους καλλιτέχνες των Μουσικών Συνόλων του Δήμου της Αθήνας, οι οποίοι αρνήθηκαν να υποταχθούν στις πολεμοκάπηλες φιέστες που έστηνε στο Σύνταγμα, δήθεν για την ειρήνη και την αλληλεγγύη στο λαό της Ουκρανίας. Ήταν συνέχεια των χυδαίων επιθέσεων της ΝΔ κατά της Νατάσας Μποφίλιου για τη συμμετοχή της σε συναυλίες ειρήνης κατά της ρώσικης εισβολής στην Ουκρανία και κατά του ΝΑΤΟ.
Ο Μπακογιάννης θέλει ένα κέντρο της Αθήνας παραδομένο στα συμφέροντας του real estate και της τουριστικής βιομηχανίας και γεμάτο με «πολιτιστικούς πόλους» που επιθυμούν οι επιχειρηματίες. Γι αυτό έφερε την ξεφτίλα του Μεγάλου Περιπάτου στο κέντρο της Αθήνας, σπαταλώντας 2 εκατομμύρια σε πανάκριβες ζαρντινιέρες, την ανάπλαση των Λόφων μέσω Ανωνύμων εταιριών και την ιδιωτικοποίησή τους με το ξεπούλημα του Λόφου του Στρέφη στην PRODEA και την ιδιωτικοποίηση του Φιλοπάππου μαζί με τον Εθνικό Κήπο.
Για τον Δήμαρχο της ΝΔ, Μπακογιάννη η επιχείρηση εκκένωσης του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ είναι άλλο ένα κομμάτι της προεκλογικής εκστρατείας της κυβέρνησης που στοχοποιεί τις αντιστάσεις του εργατικού κινήματος και της νεολαίας απέναντι στην δολοφονική διαχείριση της πανδημίας, την ανεξέλεγκτη ακρίβεια που φέρνει φτώχεια, την εμπλοκή στους πολεμικούς ανταγωνισμούς και τη ρατσιστική επίθεση σε πρόσφυγες και μετανάστες.
Είναι η άλλη όψη της επίθεσης της κυβέρνησης που απαγορεύει τις διαδηλώσεις στο κέντρο ενώ αυτές τις μέρες προχωρά σε ρατσιστικές επιχειρήσεις-σκούπα κατά των μεταναστών χωρίς χαρτιά για να φέρει κοντά της την ακροδεξιά και τα ορφανά της Χρυσής Αυγής. Στα ίδια πλαίσια δεν χωράνε οι χειροτέχνες-καλλιτέχνες στους δρόμους στην Αποστόλου Παύλου, στην Αιόλου και αλλού.
Αυτός ο αυταρχικός, νεοφιλελεύθερος και ρατσιστικός εξευγενισμός έβαλε στο στόχαστρο το Αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ και γι αυτό χρειάζεται να τους κλείσουμε το δρόμο.
Ακόμη και οι όροι για Δωρεάν παραχώρηση είναι απαγορευτικοί αφού αναθέτει και την ..ασφάλιση του χώρου σε όποιον το αναλάβει(!) φωτογραφίζοντας έτσι οργανισμούς και φορείς και ιδρύματα ως υποψήφιους και όχι «πολιτιστικές ομάδες» δηλ. ανεξάρτητες καλλιτεχνικές ομάδες.
Αλήθεια; ΠΩΣ απέκτησε η ΕΤΑΔ το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ αν όχι με την ένταξη του στα προς πώληση φιλέτα για την αποπληρωμή του χρέους που μας φόρτωσαν, επιβάλλοντας μας τα εξοντωτικά μνημόνια;
Η Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας στήριξε από την αρχή χωρίς όρους το Αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ και με παρουσία στις δίκες της ΕΤΑΔ (ΤΑΙΠΕΔ τότε) κατά των ηθοποιών. Να θυμίσουμε στους όψιμους νεοφιλελεύθερους επιδρομείς του Μπακογιάννη ότι το 2011 υπήρξε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας με παρουσία εκπροσώπων των «πολιτιστικών Ομάδων» του Αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ που τους στήριξε χωρίς όρους. Το 2013, η μεγαλειώδης κινητοποίηση 19 Γενάρη-Αθήνα πόλη αντιφασιστική με τη στήριξη του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας ξεκίνησε από θεατρική παράσταση στο ΕΜΠΡΟΣ. Το Αντιφασιστικό φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών είχε τη δικιά του συμβολή στην αντιφασιστική δράση που απομόνωσε την νεοναζιστική Χρυσή Αυγή. Χρόνια τώρα, εκατοντάδες παραστάσεις και εκδηλώσεις αρκετές διεθνούς κύρους, το έχουν αναδείξει το ΕΜΠΡΟΣ σε εμβληματικό πόλο διεθνούς καλλιτεχνικής δραστηριότητας.
Ενώ ο Δήμος της Αθήνας επιλέγει να σπαταλά 200.000 σε φιέστες με τον Ρουβά.
Καλούμε τα συνδικάτα του χώρου του Πολιτισμού αλλά και όλα τα συνδικάτα που ετοιμάζουν την Γενική Απεργία, στις 6 Απρίλη, τη νεολαία και τους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών να στηρίξουν τη συνέχιση της παρουσίας του Αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ.
ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πέτρος Κωνσταντίνου, δημοτικός σύμβουλος
ΥΓ. Παραθέτουμε κάποια στοιχεία της σύμβασης για την ενημέρωση σας
Με την παρούσα σύμβαση, η ΕΤΑΔ εκμισθώνει στο Δήμο Αθηναίων το υπό την κυριότητά της (δυνάμει του Ν. 4389/2016) πρώην δημόσιο ακίνητο με ΑΒΚ 545 επί των οδών Ρήγα Παλαμήδου 2 και Κατσικογιάννη 12, στην Πλατεία Ηρώων - Ψυρρή (εφεξής το "Μίσθιο")...
«Το Μίσθιο τελεί κατά καιρούς υπό κατάληψη από αυτοαποκαλούμενες "πολιτιστικές ομάδες", οι οποίες το χρησιμοποιούν για εκδηλώσεις.»...
Το Μίσθιο έχει λάβει το προσωρινό ΚΑΕΚ 050095957001.
Με την με αρ. πρωτ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΙΝΕΣΑΚ/133080/12308/1598/24.07.2014 Απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού εγκρίθηκε η αλλαγή χρήσης του ως άνω ακινήτου πρώην τυπογραφείου “Εμπρός” και προσδιορίστηκαν νέες χρήσεις, ήτοι: χώρος συνάθροισης κοινού, πολιτιστικών λειτουργιών και συνοδών χρήσεων διότι οι νέες χρήσεις συνάδουν με το χαρακτήρα του μνημείου...
Ο Δήμος δηλώνει, αναλαμβάνει και εγγυάται ότι θα λάβει, με αποκλειστικά δική του μέριμνα, δαπάνη και ευθύνη, όλες τις απαραίτητες άδειες για την ανάπλαση του Μισθίου πριν την έναρξη των εργασιών και θα συνάψει, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τις σχετικές αναθέσεις υλοποίησης των έργων αποκατάστασης και ανάπλασης του Μισθίου...
Η διάρκεια της παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης του Μισθίου συμφωνείται σε είκοσι (20) έτη από την υπογραφή της παρούσας, και θα λήγει την αντίστοιχη ημερομηνία μετά την πάροδο των είκοσι (20) ετών...
Ο Δήμος αναλαμβάνει να λάβει όλα τα προσήκοντα μέτρα φύλαξης του Μισθίου καθώς και εν γένει προστασίας της ασφάλειας του κοινού, με αποκλειστική μέριμνα, δαπάνη και ευθύνη του, βαρυνόμενος αποκλειστικά για οιοδήποτε σχετικό πρόστιμο τυχόν επιβληθεί από αρμόδια Αρχή...
. Από την παραλαβή του Μισθίου και για όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας σύμβασης ο Δήμος υποχρεούται να ασφαλίζει όλες τις εγκαταστάσεις του Μισθίου έναντι του ποσού των [●] ευρώ (€ [●]) αναπροσαρμοζόμενο κατ’ έτος αναλόγως της αξίας του Μισθίου, συμπεριλαμβανομένης και κάλυψης αστικής ευθύνης κατά παντός κινδύνου έναντι του ποσού των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (€ 300.000) ανά άτομο και τριών εκατομμυρίων ευρώ (€ 3.000.000) ανά περιστατικό και ετησίως, με δική του μέριμνα και δαπάνη, ορίζοντας συνδικαιούχο του ασφαλίσματος την ΕΤΑΔ, υπό την ιδιότητα της κυρίας του Μισθίου, άλλως ευθυνόμενου του Δήμου για την πλήρη αποκατάσταση του Μισθίου στην κατάσταση στην οποίαν αυτό βρισκόταν κατά τη στιγμή της επέλευσης του κινδύνου. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος υποχρεούται να περιλαμβάνει σε κάθε προκήρυξη διαγωνισμού και σύμβαση εκμετάλλευσης του τμήματος του Μισθίου που θα συνάπτει με τρίτους, όρο σύμφωνα με τον οποίο ο αντισυμβαλλόμενός του (μισθωτής – ανάδοχος) θα υποχρεούται να προβαίνει με δικές του δαπάνες στην ανωτέρω ασφαλιστική κάλυψη όλων των εγκαταστάσεων, τις οποίες εκμεταλλεύεται, καθώς και σχετική κάλυψη αστικής ευθύνης....
Επίσης, υποχρεούται να φυλάσσει το Μίσθιο, να αποκρούει κάθε απόπειρα καταπάτησης ή προσβολής αυτού και να ενεργεί ο ίδιος, με ρητή εξουσιοδότηση της ΕΤΑΔ παρεχόμενη δια της παρούσας σύμβασης, κάθε νόμιμη πράξη για την προστασία της νομής, προς διασφάλιση των συμφερόντων της ΕΤΑΔ επί του Μισθίου, ευθυνόμενος έναντι της ΕΤΑΔ για κάθε βλάβη, μείωση ή απώλεια δικαιωμάτων της επί του Μισθίου που προέρχεται από βαρειά αμέλεια ή δόλο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος αναλαμβάνει να ενημερώνει αμελλητί την ΕΤΑΔ για κάθε διακατοχική πράξη τρίτων που θίγει τα έννομα συμφέροντά της και να γνωστοποιεί εγγράφως στην ΕΤΑΔ κάθε προσβολή δικαιωμάτων της και κάθε σχετική δίκη στην οποία η ΕΤΑΔ δικαιούται να παρέμβει.
Ευκαιρίες Απειλές • Πολιτισμικός πόλος • Τουριστική Ανάπτυξη της περιοχής • Έργα ανάπλασης στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας.