Σάββατο 8 Απριλίου 2023

Δεν ήταν ατύχημα, αλλά άλλο ένα έγκλημα! Βαρύς τραυματισμός του 17χρονου στις αφύλακτες διαβάσεις του τρένου στον Ταύρο.

 

8 Απριλίου
Δεν πέρασε ούτε ένας μήνας από τη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας για «τη λήψη μέτρων ώστε να υπάρχει ασφαλής διέλευση στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, στην οδό Κωνσταντινουπόλεως» και ξανά βρισκόμαστε μπροστά στις συνέπειες της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης που βάζει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Η ζωή ενός 17χρονου νέου βρίσκεται σε κίνδυνο αφού τον παρέσυρε ο προαστιακός στη διάβαση της οδού Μυθήμνης και Κωνσταντινουπόλεως και δυστυχώς βρίσκεται διασωληνωμένος στο Τζάνειο νοσοκομείο. Ευχόμαστε ο 17 χρόνος να αναρρώσει.
Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη μας τάζουν «ασφάλεια» …με φράχτες στα σύνορα και μαζικές προσλήψεις συνοριοφυλάκων, ενώ δεν έχουν προσλάβει φύλακες για τις αφύλακτες διαβάσεις θανάτου στις γραμμές του τρένου στην Κωνσταντινουπόλεως (και αλλού). Επιπλέον, για την «ασφάλεια» μας στέλνουν τους αστυνομικούς-πιστολέρο είτε έξω από την ΑΣΟΕΕ είτε για να κλείνουν τις καταλήψεις των αγωνιζόμενων καλλιτεχνών στο Ολύμπια.

Ένοχη είναι η κυβέρνηση των δολοφόνων που συνεχίζει την ίδια εγκληματική πολιτική και δεν ανέλαβε τις ευθύνες της για το έγκλημα και τη μαζική δολοφονία των 57 εργατών, φοιτητών και μεταναστών στα Τέμπη, εξ αιτίας της ιδιωτικοποίησης και της διάλυσης του ΟΣΕ. Δε θέλουμε να προστεθεί άλλος άνθρωπος στους πέντε αδικοχαμένους κατοίκους, που έχασαν την ζωή τους τα τελευταία χρόνια στις αφύλακτες διαβάσεις.
Έτσι κι αλλιώς, η υπογειοποίηση του τρένου που χρονοτριβεί να ολοκληρωθεί, αφού η εταιρία ΙΝΤΡΑΚΑΤ κάθε τόσο έχει και νέες απαιτήσεις ανεβάζοντας τα πανωπροίκια της σύμβασης της, δεν προβλέπεται να καλύψει όλη την γραμμή αλλά ένα μόνο κομμάτι.

Ο Δήμαρχος Αθήνας, Κώστας Μπακογιάννης θεωρεί ότι δεν τον αφορά άμεσα το έργο και περιορίζεται σε συναντήσεις διαπίστωσης της πορείας υλοποίησης του έργου, το οποίο δεν καλύπτει την ασφαλή μετακίνηση στις γραμμές. Ένα τέτοιο «μητροπολιτικό έργο» δεν έχει την ίδια λάμψη, όπως οι άχρηστες αναπλάσεις του Μεγάλου Περίπατου που εξυπηρετούν την τουριστική βιομηχανία.

Οι προτεραιότητες για έργα κυβέρνησης και Δήμου Αθήνας είναι άλλες. Προτιμούν να δώσουν 100 εκατομμύρια για φράχτη στον Έβρο ή άλλα τόσα ως δώρο στην ΠΑΕ ΠΑΟ για το γήπεδο στο Βοτανικό, καταστρέφοντας έτσι μια ολόκληρη περιοχή αντί για έργα για την ασφαλή διέλευση των κατοίκων από τις γραμμές του τρένου.

Η κυβέρνηση προχωρά άρον-άρον στην επαναλειτουργία των τρένων χωρίς να υπολογίζει ανθρώπινες ζωές, χωρίς τις απαιτούμενες προσλήψεις προσωπικού για την ασφαλή λειτουργία, χωρίς τη λειτουργία συστημάτων ασφάλειας και τηλεδιοίκησης, χωρίς επαρκή σηματοδότηση, φωτισμό, την κατασκευή γεφυρών σε αφύλακτες διαβάσεις και ό,τι άλλο απαιτείται για να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.

Καλούμε τα συνδικάτα, τους φοιτητικούς συλλόγους και τις δημοτικές κινήσεις να μην αφήσουμε την κυβέρνηση και τους Δημάρχους να επιβάλουν την επαναλειτουργία των δρομολογίων χωρίς μέτρα ασφάλειας και προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.

Πέτρος Κωνσταντίνου, δημοτικός σύμβουλος Αθήνας