Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΜΙΝΗ

 ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΜΙΝΗ



Είναι προκλητικό να παρουσιάζει απολογισμό η ΣΕΠ της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης στον οποίο κυρίαρχο στοιχείο είναι η επιβράβευση της επιλογής Καμίνη για συγχωνεύσεις των ΣΕΠ-ΔΕΠ και όχι η αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν από αυτή και η διεκδίκηση της αύξησης της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Θυμίζουμε ότι η δημιουργία μιας Σχολικής επιτροπής και ΔΕΠ του Δήμου Αθηναίων για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης έγινε αφού ο Καμίνης συγχώνευσε τις 14 σχολικές επιτροπές και 14 ΔΕΠ, (7 για Πρωτοβάθμια και 7 για Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) που κάλυπταν 283 σχολικές μονάδες της Π.Ε. και 105 της Δ.Ε. Υπήρξε θυελλώδης αντίδραση ΟΛΩΝ των φορέων της εκπαίδευσης, των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων ΠΕ της περιοχής του Δήμου της Αθήνας, των Ενώσεων και της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής. ΟΛΟΙ οι πρόεδροι και των επτά κοινοτικών διαμερισμάτων στάθηκαν αντίθετοι, μεταφέροντας αποφάσεις όλων των ΣΕΠ και ΔΕΠ και διεκδικώντας μάλιστα να καταγραφεί η διαφωνία τους και στην ψηφοφορία, κάτι που απέρριψε ο Δήμαρχος Καμίνης.




Το πετσόκομμα της επιχορήγησης από τις κυβερνήσεις έφτασε το 60% . Πριν τα μνημόνια έπαιρναν 7.200.000 ευρώ, ενώ τώρα 3.500.000 ευρώ, δηλαδή ούτε τα μισά. Στο όνομα της αποκέντρωσης, ένα πέπλο αδιαφάνειας κάλυψε τη λειτουργία των ΣΕΠ, ΔΕΠ θέτοντας τα σχολεία σε καθεστώς μνημονιακής επιτροπείας, ώστε να μην τους αποδίδεται παρά ένα μικρό μέρος των χρημάτων που τους αντιστοιχεί με βάση το νόμο.

Ταυτόχρονα, η σχέση των ΣΕΠ-ΔΕΠ με τα σχολεία έγινε απρόσωπη και αδύνατη η παρακολούθηση των προβλημάτων λειτουργίας κάθε μονάδας. Ενώ η συγκεντρωτική γραφειοκρατική διαχείριση με τον ενιαίο πίνακα προμηθευτών και τον ενιαίο λογαριασμό πληρωμών πρόσθεσε προβλήματα και κατέστησε αναποτελεσματική τη λειτουργία τους, φορτώνοντας περισσότερα βάρη στις πλάτες των σχολείων. Αυτό κατέληξε τελικά στον έναν προμηθευτή για όλα τα σχολεία.

Γι αυτό, έγιναν κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών σωματείων, μαθητών, συλλόγων και ενώσεων γονέων στις ΣΕΠ και το δημοτικό συμβούλιο, που στήριξε η Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας.

Για να μπορέσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς και να καλυφθούν οι λειτουργικές τους ανάγκες, διεκδικούμε:

- Άμεσο διπλασιασμό των δαπανών για τις σχολικές επιτροπές για τη συντήρηση και αναβάθμιση των σχολείων. Κατάργηση της συγχώνευσης των σχολικών επιτροπών και ΔΕΠ στην Αθήνα. Σχολική επιτροπή σε κάθε σχολείο.

-Οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ και της θέρμανσης να πληρώνονται από τους ΚΑΠ (Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους) και όχι από το ποσό της επιχορήγησης των σχολείων.

-Πρόγραμμα οικοδόμησης σχολικών κτιρίων, παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων για να λειτουργήσει η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή.

-Στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και των κοινοτικών διαμερισμάτων με μόνιμο προσωπικό, ώστε να καλύπτουν όλα τα θέματα αρμοδιότητάς τους, σε μόνιμη βάση.

Προηγούμενες σχετικές ανακοινώσεις:

https://antarsiageitoniesathinas.blogspot.com/2016/06/blog-post.html

https://antarsiageitoniesathinas.blogspot.com/2016/06/blog-post_24.html


Ακολουθεί το κείμενο απολογισμού της ΣΕΠ
                                                                                                                                                             

Κυρίες και κύριοι!
    Λίγο πριν από το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς και εν όψει της Αντικατάστασής μας επιθυμούμε να θέσουμε υπ΄ όψιν σας έναν απολογισμό για το έργο της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αθηναίων (Ενιαίας ΣΕΠΕ), την οποία υπηρετήσαμε αυτά τα χρόνια.
Πρώτο και σημαντικότερο πρόβλημα, που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, αφού ολοκληρώθηκε επιτυχώς η ενοποίηση των επτά, μία ανά Δημοτική Κοινότητα, Σχολικών Επιτροπών (Σ.Ε), ήταν τα δραματικά περιορισμένα κονδύλια, που είχαμε στη διάθεσή μας.   Αναγκαστήκαμε για μια ακόμη φορά να διαχειριστούμε τη φτώχεια μας. Ενδεικτικά το 2018 τα συνολικά έσοδα από την τακτική χρηματοδότηση, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ κ.λ.π ήταν μόνον  4.831.643,48 Ευρώ. Με αυτά έπρεπε να καλυφθούν οι πάγιες, αλλά και οι τρέχουσες ή έκτακτες ανάγκες 285 Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, που σε μεγάλο βαθμό στεγάζονται σε παλιά κτήρια με αυξημένες απαιτήσεις συντήρησης. Εν τούτοις πιστεύουμε, ικανοποιήθηκαν στον μέγιστο βαθμό τα αιτήματα των Σχολικών Μονάδων, τα οποία έφτασαν στο Δ.Σ. της Ενιαίας ΣΕΠΕ, όπως είστε σε θέση να γνωρίζετε.
Ευχόμαστε η νέα Δημοτική Αρχή με τα νέα όργανα, που θα ορίσει, να φέρει καλύτερα αποτελέσματα χτίζοντας πάνω στη διοικητική - διαχειριστική υποδομή, που δημιουργήσαμε τα τελευταία χρόνια.
Η προσπάθεια του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενιαίας ΣΕΠΕ του Δ. Α. δεν θα είχε καμία τύχη χωρίς την συνεργασία των Διευθυντών και των Διευθυντριών των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων, αλλά και των έξι υπαλλήλων, που μας διέθεσε η Διοίκηση του Δήμου και εργάστηκαν σκληρά και με μεγάλη υπευθυνότητα.
Παρά τις δυσκολίες, θεωρούμε ότι η ενοποίηση των επτά Σ.Ε είχε θετικά αποτελέσματα στην οικονομική διαχείριση και στην λειτουργία των Σχολείων.
1. Βελτίωση της διαχειριστικής και διοικητικής επάρκειας της Σ.Ε.
Με την δημιουργία της Ενιαίας ΣΕΠΕ                                                                                                            
Α. έγινε εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, αφού χρειάστηκε πλέον να στελεχωθεί μόνον μία Σ.Ε αντί για επτά, και μία υπηρεσιακή μονάδα, που εξυπηρετούσε ταυτοχρόνως και την Ενιαία Σχολική Επιτροπή  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στον τομέα της υποστήριξης

σημειώνουμε με έμφαση την έλλειψη μόνιμης λογιστικής και αυτοτελούς νομικής υποστήριξης της Ενιαίας ΣΕΠΕ.                                                                                                        
 Β. βελτιώθηκε σημαντικά η λειτουργία  της Ενιαίας ΣΕΠΕ σε τομείς, όπως  είναι:* η παρακολούθηση των χρηματοροών,                                                                                                  
* η εμπρόθεσμη αντιμετώπιση των οικονομικών υποχρεώσεων προς προμηθευτές,  ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας,                                                                                
* η πληρωμή των ενιαίων λογαριασμών των ΔΕΚΟ από τις υπηρεσίες της Ενιαίας ΣΕΠΕ και όχι                                                                            από κάθε ένα Σχολείο ξεχωριστά,                                                                                                               
* η παρακολούθηση των κυλικείων (λειτουργία, έσοδα, κλπ),                                                          
* η οργανωμένη παραχώρηση των σχολικών χώρων,                                                                           
* η παρακολούθηση των δαπανών των Σχολείων, ώστε αυτές να είναι πάντα επιλέξιμες,              
* η τήρηση ολοκληρωμένων και οργανωμένων αρχείων παραστατικών, ώστε να βελτιωθεί σημαντικά η διαδικασία απόδοσης απολογισμών,                                                                              
* η γρήγορη και αποτελεσματική διαχείριση και διεκπεραίωση των αιτημάτων των Σχολείων                                                                                                                                                                              
*η ανταπόκριση σε υποχρεώσεις που, αν και τυπικά δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία της Σ.Ε, εν τούτοις αυτή κλήθηκε να τις αντιμετωπίσει.
2. Ενιαίο σύστημα παρακολούθησης των οικονομικών στοιχείων των Σχολείων.
Με την λειτουργία της Ενιαίας ΣΕΠΕ διασφαλίστηκε κοινός τρόπος καταχώρησης των παραστατικών, διαχείρισης των τιμολογίων και γενικά όλης της λογιστικής λειτουργίας.            
Η επικοινωνία της υπηρεσίας της Ενιαίας ΣΕΠΕ με τα Σχολεία γίνεται πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό μέσω του συστήματος ΕΠΑΦΟΣ, όπου καταχωρούνται και όλα τα  παραστατικά και οι ισολογισμοί/απολογισμοί. Χάρη στο ενιαίο σύστημα, που εφαρμόστηκε τόσο στα Σχολεία όσο και στις κεντρικές υπηρεσίες της Ενιαίας ΣΕΠΕ, διασφαλίστηκε η απόλυτη διαφάνεια, αφού κάθε σχολική μονάδα έχει ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα της κατάστασής της  και των δαπανών που έγιναν για λογαριασμό της.                                                                                         
Στην διευκόλυνση των οικονομικών λειτουργιών/συναλλαγών συνέβαλε τα μέγιστα και η δημιουργία ξεχωριστών λογαριασμών για τα Νηπιαγωγεία, πολλά από τα οποία αυτονομήθηκαν έτσι μετά από αίτημά τους από συστεγαζόμενα Δημοτικά Σχολεία. Εν ολίγοις δημιουργήθηκε εκ του μηδενός ένα πλήρες αρχείο-ταυτότητα των σχολικών μονάδων με ξεκάθαρη αποτύπωση των οικονομικών τους, ενώ αυτονοήτως όλες οι αποφάσεις και οι δαπάνες βρίσκονται αναρτημένες στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
3. Ενιαίο μοντέλο χρηματοδότησης των Σχολείων
Η Ενιαία ΣΕΠΕ εκκινώντας από την αρχή ότι η διαχείριση των χρημάτων γίνεται με βάση τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, εφάρμοσε συγκεκριμένη διαδικασία για τη χρηματοδότηση των Σχολείων: μετά την πρώτη κατανομή των πόρων ανά σχολική μονάδα από τις υπηρεσίες του Δήμου με κριτήριο τον αριθμό των μαθητών και των τμημάτων, η Ενιαία ΣΕΠΕ  κατανέμει τα χρήματα στα Σχολεία, πάντα κατά τον νόμο,  διασφαλίζοντας:

Α) ότι δε θα δημιουργηθούν νέα χρέη προς προμηθευτές, Δημόσιο και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, και
Β) ότι θα υπάρχει πάντα στο ταμείο της ένα αποθεματικό, ένα “μαξιλαράκι”, ικανό για να αντιμετωπιστούν έκτακτες ανάγκες, όπως                                                                                                 
* μεταφορά σχολικών μονάδων, επείγοντα τεχνικά έργα, που οι τεχνικές υπηρεσίες του Δ.Α δήλωσαν αδυναμία να τα εκτελέσουν,                                                                                                        
* δαπάνες λόγω κλοπών και καταστροφών σε Σχολεία,                                                                                                      
* επείγουσες ανάγκες εξοπλισμού.                                                                                                                                                                       
Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε εδώ την αγορά τα τελευταία χρόνια 85 φωτοτυπικών, 114 Η/Υ, 25 laptop, 19 βιντεοπροβολέων, 20 κλιματιστικών, 65 πινάκων μαρκαδόρου και 51 ανεμιστήρων κ.α. με έκτακτη χρηματοδότηση μετά από αίτημα των Σχολείων.
Είναι γνωστό σε όλους μας, ότι τα κονδύλια που διαθέτει  το Υπουργείο Εσωτερικών για τη λειτουργία των Σχολείων, είναι εξαιρετικά περιορισμένα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Συνεπώς περιορισμένα είναι και τα χρήματα, που κατατίθενται στους λογαριασμούς τους. Από την Ενιαία ΣΕΠΕ έγινε μέγιστη προσπάθεια, ώστε η διάθεση των κονδυλίων στις σχολικές μονάδες να γίνει με αντικειμενικά  κριτήρια και  κάθε Σχολείο να γνωρίζει, τί χρήματα έχει στη διάθεσή του, ώστε να προγραμματίζει την αντιμετώπιση των αναγκών  του σύμφωνα με αυτά, καθώς και να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να περιοριστεί κάθε ενδεχόμενη σπατάλη και να υπάρξει βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.                                                                                                                                                    
Αυτονοήτως,  η Ενιαία ΣΕΠΕ παρενέβη σε περιπτώσεις, που οι αντικειμενικές ανάγκες κάποιου Σχολείου δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν από τα δικά του διαθέσιμα, και στο μέτρο των δυνατοτήτων της κάλυψε τις ανάγκες αυτές, όπως συνέβη, όταν χωρίς χρονοτριβή προμηθευτήκαμε και εγκαταστήσαμε αναβατόρια σε Σχολεία για την εξυπηρέτηση μαθητών τους με κινητικά προβλήματα.
4. Αντιμετώπιση παλαιών οφειλών
Η Ενιαία ΣΕΠΕ παρέλαβε διαπιστωμένες οφειλές από λογαριασμούς  ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, Φυσικό αέριο,  καθαρίστριες, κλπ, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υποχρεωθήκαμε να πληρώσουμε πρόστιμα, αφού δεν είχαν καταβληθεί στο ΙΚΑ οι ασφαλιστικές εισφορές για καθαρίστριες.                                                                                                                                                         
Το αποθεματικό που παραλάβαμε αρκούσε για να καλυφθεί μόνον ένα μέρος των οφειλών αυτών, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να εξυπηρετούνται και οι τρέχουσες ανάγκες  των Σχολείων. Την ίδια στιγμή ήρθε στην επιφάνεια και η προβληματική λειτουργία των Σ.Ε με το παλιό καθεστώς, αφού κάποιες από αυτές παρέδωσαν μεγάλα ελλείμματα και ελάχιστο αποθεματικό, ενώ άλλες παρέδωσαν μικρά ελλείμματα και μεγάλο αποθεματικό.                 
 Πάντως, τα χρέη αντιμετωπίστηκαν, έγινε διακανονισμός των οφειλών με όλες τις δυνατές εκπτώσεις, έγιναν οι αναγκαίες ρυθμίσεις και αποπληρώθηκαν.
5. Δημιουργία οικονομίας κλίμακας
Με αποφάσεις του Δ.Σ. της Ενιαίας ΣΕΠΕ και την καθοριστική συνεργασία  των υπαλλήλων  της:                                                                                                                                                                                    * διαμορφώθηκε ενιαίος πίνακας προμηθευτών για υπολογιστές, φωτοτυπικά μηχανήματα και προβολικά συστήματα, εκτυπωτές κ.λ.π, συμβατός με τις ανάγκες των σχολικών μονάδων,                                                                                                                                                            * έγιναν μελέτες πυρασφάλειας και εκδόθηκαν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά για  42  Σχολεία, που μας υπέδειξε η αρμόδια Δ/νση Κτιριακών Υποδομών του Δήμου,                                                           * εκδόθηκαν ετήσια πιστοποιητικά για τους ανελκυστήρες των Σχολείων, αφού έγιναν οι αναγκαίες επισκευές και συντήρησή τους,                                                                                               
* υπεγράφησαν νέες κατά πολύ οικονομικότερες συμβάσεις με εταιρεία παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών μετά από προσφορές, που ζητήσαμε από όλες τις εταιρείες τηλεφωνίας. Με την επιλογή της φθηνότερης προσφοράς,  μειώθηκε κατά πολύ η σχετική δαπάνη.                                                                                                                                                                     
* οργανώθηκε και διεξήχθη με απόλυτη διαφάνεια και επιτυχία ο διαγωνισμός του Υπουργείου Παιδείας για την προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού και βιβλίων με σκοπό την δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών σε 25 Σχολεία του Δ. Α.
6. Κυλικεία
Στη διάρκεια της θητείας μας αντιμετωπίσαμε αποτελεσματικά το ζήτημα των κυλικείων, καθώς κι εκεί υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Πλέον σε όσα Σχολεία λειτουργούν κυλικεία, είναι  νομίμως εκμισθωμένα και έχουν υπογραφεί νόμιμες συμβάσεις μετά από προκήρυξη διαγωνισμών με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, όπου η σύμβαση είχε λήξει,  ή έγινε ανανέωση και παράταση συμβάσεων, εκεί που ο νόμος το επέτρεπε. Όλες οι συμβάσεις είναι καταχωρημένες στο s-management, οι διευθυντές κινούν, μέσα από το λογισμικό, τη διαδικασία καταβολής της δόσης του ενοικίου, η οποία καταβάλλεται σε τραπεζικό λογαριασμό της Ενιαίας ΣΕΠΕ και αποδίδεται στα σχολεία μέσω των τραπεζικών  τους λογαριασμών.
 7. Κοινή αντιμετώπιση των διαχειριστικών ζητημάτων - ενιαίος λογαριασμός πληρωμών
Μέχρι την ενοποίηση των Σχολικών Επιτροπών, η αντιμετώπιση μιας σειράς από σημαντικά ζητήματα γινόταν κατά περίπτωση και κατά την κρίση εκάστου προέδρου, με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζονται οι ίδιες διαδικασίες σε όλα τα Σχολεία της Αθήνας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πληρωμή των σχολικών καθαριστριών, που δεν ανήκουν στον Δήμο και πληρώνονται με δαπάνες του ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Υπήρχαν Σχολικές Επιτροπές,  που, όταν το ΙΝΕΔΙΒΙΜ καθυστερούσε να καταβάλει τα χρήματα, πλήρωναν οι ίδιες τον μισθό των καθαριστριών καθώς και τις ασφαλιστικές τους εισφορές από τα διαθέσιμα αποθεματικά τους, τα οποία στη συνέχεια τα αναπλήρωναν, όταν γινόταν η καταβολή από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, πρακτική παράνομη και απαράδεκτη λογιστικά. Άλλες Σχολικές Επιτροπές καθυστερούσαν αυτή τη διαδικασία όσο μπορούσαν και οι καθαρίστριες έμεναν απλήρωτες για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ και το Ι.Κ.Α. φόρτωνε τις Σ.Ε. με πρόστιμα.
Τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση μπήκε με την δημιουργία ενιαίου λογαριασμού πληρωμών.
8. Ενιαία και σταθερή πολιτική στην  παραχώρηση σχολικών χώρων
Με την ενοποίηση των επτά Σ.Ε σε μία, αντιμετωπίζονται με ενιαία, καθορισμένη και διαφανή διαδικασία όλα τα αιτήματά παραχώρησης σχολικών χώρων αποτρέποντας κάθε ενδεχόμενο αδιαφανούς συναλλαγής. Επίσης έχει διαμορφωθεί συγκεκριμένη πολιτική για το κόστος των παραχωρήσεων σε φορείς εκτός της σχολικής κοινότητας και τα χρήματα, που προβλέπονται, διακινούνται μέσω τραπεζικών λογαριασμών ενισχύοντας το ταμείο του Σχολείου.
9. Αναμόρφωση διοικητικής λειτουργίας
Για την λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής ο Δήμος διέθεσε έξι υπαλλήλους. Το έργο που ανέλαβαν ήταν μεγάλο και σύνθετο:                                                                                                                  
* διαμορφώθηκε το κατάλληλο πλαίσιο διοικητικής λειτουργίας της Ενιαίας ΣΕΠΕ, χάρη στο οποίο προσφέρθηκε η αναγκαία υποστήριξη στους διευθυντές προκειμένου να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους,                                                                                                                                
* διασφαλίστηκε, ότι θα παρέχονται εγκαίρως απαντήσεις στα ερωτήματα και τα αιτήματα των Σχολείων, ενώ                                                                                                                                                
* εξασφαλίστηκε ότι η Ενιαία ΣΕΠΕ θα μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της  απέναντι στον Δήμο και στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
10. Αδυναμίες και δυσλειτουργίες
Υπάρχουν ωστόσο και πράγματα, που δεν καταφέραμε και οφείλουμε να ονοματίσουμε αυτά στα οποία συμφωνούμε:                                                                                                                             
* Δεν παραδίδουμε ένα περιουσιολόγιο των Σχολείων. Ένα πρωτόκολλο δηλαδή με την υλικοτεχνική τους υποδομή και τα χαρακτηριστικά της.                                                                         
* Δεν πετύχαμε επίσης να εξασφαλίσουμε τη σταθερή λογιστική και νομική υποστήριξη από τον Δήμο, που είναι απόλυτα απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής.
Είναι βέβαιο, ότι στα σχεδόν τέσσερα αυτά χρόνια πολλά θα μπορούσαν να είχαν γίνει καλύτερα στα Σχολεία του Δήμου μας. Όλα θα ήταν απλούστερα, αν υπήρχαν περισσότερα διαθέσιμα κονδύλια.  Είναι επίσης σαφές, ότι τα Σχολεία του Δήμου Αθηναίων έχουν ανάγκη

μεγαλύτερης υποστήριξης από την Υπηρεσία Σχολικών Κτηρίων.  Στο σημείο αυτό οφείλουμε  να σημειώσουμε την σχεδόν παντελή έλλειψη διάθεσης για συνεργασία από την Αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων. Έτσι, και λόγω της παλαιότητας των περισσοτέρων κτηρίων, η συντήρησή τους είναι προβληματική: μένουν άβαφα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, γίνονται ελάχιστα ή και καθόλου έργα ανάπτυξης των κτηρίων, έργα ανάπτυξης των αύλειων χώρων και των αθλητικών εγκαταστάσεων, έργα προσβασιμότητας σε ΑΜΕΑ ή έργα ενεργειακής αναβάθμισής τους. Επίσης, εδώ και αρκετά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει πάψει να προμηθεύει τις σχολικές μονάδες με τον απαραίτητο εξοπλισμό, είτε πρόκειται για έπιπλα γραφείου, θρανία και καρέκλες, είτε για υπολογιστές, προβολικά συστήματα ή υλικά και εξοπλισμό για τα εργαστήρια, ανάγκες τις οποίες κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε παρά τα πενιχρά οικονομικά μέσα.  Ανάσα στην δύσκολη οικονομική κατάσταση έδωσε εφέτος η έκτακτη επιχορήγηση της  Σχολικής μας Επιτροπής από τον Δήμο Αθηναίων με το ποσόν των 360.000 Ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν διάφορες επείγουσες ανάγκες προμηθειών, ενώ δόθηκαν συνολικά και  143.000 Ευρώ από την Σ.Α.Τ.Α. Σχολικών κτιρίων (Συλλογική Απόφαση Τοπικής Αυτοδιοίκησης), για την  πυρασφάλεια των σχολικών κτηρίων και για άλλες επείγουσες ανάγκες κτηριολογικών παρεμβάσεων.
Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για την συνεργασία σε όλους τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων της Αθήνας και μια ευχή: το έργο που παραγάγαμε  μαζί  τα τελευταία χρόνια να συνεχιστεί, ει δυνατόν, με καλύτερους όρους και προϋποθέσεις!
Στη Διεύθυνση και στα μέλη της σχολικής κοινότητας κάθε σχολικής μονάδας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου μας ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Για το  Δ.Σ της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αθηναίων,
 Η Πρόεδρος
Μάρθα-Μαρία Φλωράτου
Αθήνα 03/09/2019