Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Ακύρωση της "σύμβασης" Χαρδαλιά για τα Προσφυγικά

 

Βίντεο: https://www.facebook.com/reel/1573647224436194

Για τα Προσφυγικά, κατατέθηκε εκτάκτως πρόταση ψηφίσματος από την πλευρά της δημοτικής αρχής, στην 24η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο δημοτικός σύμβουλος της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα, Petroς Constantinou, υποστήριξε τα αιτήματα που θέτει ο απεργός πείνας Αριστείδης Χαντζής λέγοντας ότι χιλιάδες κόσμου, συνδικάτα και φορείς υπογράφουν κείμενο συμπαράστασης και ένα κίνημα διεκδικεί το αυτονόητο. Τα Προσφυγικά, ως χώρος κοινωνικής κατοικίας, δεν επέτρεψαν την κατεδάφιση, δεν άφησαν την εγκατάλειψη των κυβερνήσεων, του Δήμου και της Περιφέρειας να τα μετατρέψουν σε ένα ερείπιο. Με μόχθο και εργασία τα κράτησαν σαν σπίτια που μπορούν να ζουν άνθρωποι με αξιοπρέπεια, χώρους υποδοχής για τους συγγενείς των ασθενών του Αγ. Σάββα σε συνεργασία με το σωματείο, δομές αλληλεγγύης που διαμορφώθηκαν για να μπορούν να έχουν φροντίδα πάνω από 400 άτομα. Πλήρης κυβερνητική αδιαφορία για το δικαίωμα των ανθρώπων να έχουν αξιοπρεπή κατοικία και ιδιαίτερα των προσφύγων αφού δεν υπάρχει καμιά σχετική δομή στην Αθήνα.

Η «σύμβαση» Χαρδαλιά για τα Προσφυγικά δεν έχει καμιά σχέση με τα ζητήματα της κοινωνικής κατοικίας, καθώς βασική της επιδίωξη είναι η εκκένωση και η έξωση όσων κατοικούν εκεί, θεωρώντας τα εστία ανομίας. Η απάντηση της Περιφέρειας στην πρόταση για διάλογο με τον Δήμο και τα Προσφυγικά ήταν το ανέβασμα μιας πλατφόρμας για να δηλώσουν ποιοι κατοικούν σε αυτή. Πρόκειται για πρόγραμμα “φακελώματος” των μελών της κοινότητας, που έρχεται να μεθοδεύσει τις εξώσεις προσδίδοντας νομιμοφάνεια στις μεθοδεύσεις της.

Κατόπιν, ανέφερε ότι στελέχη της ΝΔ αντιμετωπίζουν με κυνισμό την απεργία πείνας σε μια τόσο ευαίσθητη στιγμή που κινδυνεύει μια ανθρώπινη ζωή και δεν μπορούν να μας κουνούν το δάχτυλο, όπως έκαναν με τον Πάνο Ρούτσι και τους συγγενείς των νεκρών των Τεμπών. Στην πρόκληση Μπακογιάννη ότι όσοι στηρίζουν τα Προσφυγικά είναι συνοδοιπόροι δολοφόνων απάντησε ότι η κυβέρνηση είναι οι δολοφόνοι των Τεμπών. Ενώ στις επιθέσεις κατά των καταλήψεων τόνισε ότι στην Κατάληψη του Πολυτεχνείου χρωστάμε τις δημοκρατικές ελευθερίες, που έχουμε κατακτήσει.

Τέλος, η πρόταση ψηφίσματος της δημοτικής μιλά για διακοπή της «σύμβασης» όμως κρίνουμε ως Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα ότι χρειάζεται ένα κείμενο που με σαφήνεια να αναφέρει ότι ένας απεργός πείνας βρίσκεται σε κίνδυνο και να μη φτάσουμε να έχουμε τον πρώτο νεκρό. Να ζητά την ακύρωση της «σύμβασης», την αναγνώριση της ύπαρξης της κοινότητας των προσφυγικών από πλευράς Δήμου και Περιφέρειας με βασική προϋπόθεση την παραμονή των κατοίκων στα σπίτια τους.

Κάλεσε στο ψήφισμα να αναφέρονται τα παραπάνω σημεία και να απαλειφθούν οι παράγραφοι με φιλοκυβερνητικό στίγμα, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι η παράταξη Δούκα προχώρησε αχρείαστα  σε συμπερίληψη της καταγγελίας για την αναγραφή του συνθήματος έξω από το σπίτι του Χαρδαλιά.

Στα προ ημερησίας θέματα, ζήτησε επίσης την παρέμβαση του Δήμου της Αθήνας στο εργοτάξιο του Βοτανικού που φτιάχνει το γήπεδο του ΠΑΕ Παναθηναϊκού αναφέροντας την καταγγελία του προέδρου του συνδικάτου Οικοδόμων στην απεργιακή συγκέντρωση, ότι πριν 10 μέρες έγινε ατύχημα και εργάτης είναι κλινικά νεκρός. Οι εταιρείες αρνήθηκαν να έρθει η Επιθεώρηση Εργασίας για να ελέγξει ζητήματα ασφάλειας και διακόπηκε το έργο μετά από επίμονη παρέμβαση και απεργιακή κινητοποίηση του συνδικάτου. Αυτό το έργο είναι η “Διπλή Ανάπλαση”, αφορά τον Δήμο της Αθήνας,  ο οποίος δίνει χρήματα και έχει ευθύνη για το ποιες εργασιακές σχέσεις ισχύουν σ’ αυτό και το αν εκεί χάνει κόσμος τη ζωή του.

Στη συνέχεια, δήλωσε ότι υπάρχει μια μεγάλη εκκρεμότητα στο ζήτημα των συμβασιούχων που μπορεί να φέρει εκατοντάδες απολύσεις στον Δήμο της Αθήνας την ώρα που μιλάμε για μονιμοποίηση όλων και κατέθεσε αίτημα για να μπει το συγκεκριμένο θέμα στην επόμενη συνεδρίαση, θεωρώντας πως μπορούν ακόμα να γίνουν παρεμβάσεις γιατί στη Βουλή συζητιέται ακόμα ο κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε οι αποκλεισμοί που οδηγούν σε απόλυση (κάλυψη διετίας συνεχούς εργασίας ή αν μετακινήθηκαν σε άλλες θέσεις)

Έθεσε το ερώτημα για το αν έχει ζητήσει ο Δήμος ενημέρωση από την Αττικό Μετρό για τους λόγους της διακοπής των εργασιών στη γραμμή 4 του μετρό, με χαρακτηριστικό αυτό της Κυψέλης, οι οποίες οδηγούν μάλιστα σε απολύσεις εργαζομένων.

Τέλος, ζήτησε ενημέρωση:

-για το ποια βήματα έχουν πραγματοποιηθεί στο ζήτημα του Badminton και του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδή και αν θα υπάρξει η έκθεση αυτοψίας που διευκολύνει την Αποκεντρωμένη διοίκηση να προχωρήσει στην κατεδάφιση του Badminton. Εκτιμούμε ότι πρέπει να γίνει σεβαστό το αίτημα πάρα πολλών κατοίκων και να έρθει προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο γιατί είναι πολιτικό θέμα και οι υπηρεσίες του Δήμου αγνοούν επιδεικτικά την απόφαση της Ολομέλειας του ΣΤΕ, καθώς και το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα του 2011, που επιβάλουν την κατεδάφισή του μετά τη λήξη της σύμβασης του στις 10/4/26.

- σχετικά με το ζήτημα της μη οικοδόμησης του μεγαθήριου της ΔΕΗ στο πρώην στρατόπεδο Πλέσσα στους Ελληνορώσους, για το αν η νομική υπηρεσία του Δήμου κατέθεσε το υπόμνημα για το οποίο είχε δεσμευτεί, με αφορμή τη δίκη στο ΣΤΕ,  βάσει του οποίου θα προχωρούσε η άρση των αντιφάσεων που εκφράστηκαν με έγγραφα διαφορετικών υπηρεσιών του δήμου και σε αντίθεση με την απόφαση /ψήφισμα υπέρ των κατοίκων.

 Φωτο: Στέλιος Μιχαηλίδης /Εργατική Αλληλεγγύη