ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
59 Γυμνάσιο, 101 δημοτικό, ώρα να γίνουν ΟΛΑ τα σχολεία προσβάσιμα για κάθε παιδί με αναπηρία
Στο 59ο Γυμνάσιο και το 101ο Δημοτικό σχολείο του 5ου
κοινοτικού διαμερίσματος του Δήμου Αθήνας υπάρχουν άλυτα, για την ώρα, ζητήματα
προσβασιμότητας που αφορούν μαθητές με κινητική αναπηρία.
Αναδεικνύουν όμως την προκλητική έλλειψη σχεδιασμού για τις
ανάγκες αυτών των παιδιών ώστε να εξυπηρετείται η ισότιμη πρόσβαση στην παιδεία
και να μην φορτώνεται στα χέρια των γονέων η επίλυση αυτών των ζητημάτων με τρόπους
που δεν συνάδουν με τον πολιτισμό και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Στο 59ο σχολείο, παιδί που παρέλασε στις 25
Μαρτίου με το αμαξίδιο του με την συνοδεία της καθηγήτριας του και
καταχειροκροτήθηκε από τους επισήμους της πόλης και του κράτους, δεν μπορεί να
εξυπηρετηθεί, όπως προβλέπουν οι μελέτες, οι κανονισμοί και οι νόμοι για την
προσβασιμότητα των δημόσιων σχολικών κτιρίων.
Οι σχολικές αίθουσες βρίσκονται στον πρώτο όροφο και δεν
υπάρχει ανελκυστήρας.
Στο 101 δημοτικό σχολείο, η Σχολική Επιτροπή προχώρησε (ήταν
άραγε υποχρεωμένη κύριε Καμίνη;) σε μελέτη έργου κατασκευής ράμπας στην είσοδο
του σχολείου, η κατασκευή της οποίας κολλάει στο ότι χρειάζεται να «κατέβει η
είσοδος στο πεζοδρόμιο ώστε να υπάρχει ασφαλής φύλαξης της κατασκευής».
Πρόκειται για απαράδεκτες εικόνες απαξίωσης των αναγκών των
ανάπηρων παιδιών, που αναδεικνύουν τη βαρβαρότητα των μνημονιακών περικοπών στα
σχολεία αλλά και τις λάθος προτεραιότητες
του Δήμου Αθήνας: έργα βιτρίνας, με προτίμηση σε «πιλοτικά έργα για την
αναβάθμιση του ιστορικού και εμπορικού κέντρου» για χάρη των μεγαλοξενοδόχων
και μεγαλεμπόρων της πόλης.
Αυτό που χρειάζεται να εξασφαλίζεται είναι η αυτονομία της
ελεύθερης πρόσβασης και μετακίνησης του παιδιού σε κάθε χώρο του σχολείου και
όχι λύσεις του επιπέδου μεταφορά σε ισόγειο ή ακόμη χειρότερα σε άλλο σχολείο!
Προφανώς και οι ανάγκες για προσβασιμότητα των σχολικών κτιρίων δεν
περιορίζονται σε ένα αναγκαίο ανελκυστήρα ή μια είσοδο κοντά στο πεζοδρόμιο.
Κάθε σχολείο χρειάζεται να τηρεί ορισμένες σταθερές προδιαγραφές
όπως: πρόσβαση με μεταφορικό μέσο στο χώρο, χώρος στάθμευσης του μέσου
μεταφοράς στο σχολείο, είσοδος με πρόσβαση, ράμπες, ανελκυστήρες (δύο, ο ένας
για μεταφορά με αμαξίδιο, ο άλλος για μεταφορά φορείου) μετακίνηση του παιδιού
οριζόντια και κάθετη στο χώρο ώστε να μπορεί να πάει σε άλλες αίθουσες, όπως σε
ειδικές τουαλέτες για ΑμεΑ, στην αυλή, το γυμναστήριο, το γήπεδο, τις κερκίδες,
την αίθουσα τελετών, αίθουσα καθηγητών, το κυλικείο, τον ψύκτη κλπ
Και βέβαια η προσβασιμότητα δεν αφορά μόνο τα άτομα με
κινητική αναπηρία αλλά και με δυσκολίες στην όραση και την ακοή.
Παρά τις εκκλήσεις των συλλόγων γονέων δεν έχουν
επιλυθεί αυτά τα ζητήματα που έχουν
ανακύψει στα σχολεία.
Είναι ώρα για άμεση αναμόρφωση του προϋπολογισμού του Δήμου
Αθήνας, ώστε να πραγματοποιηθούν άμεσα οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση της
προσβασιμότητας στα σχολεία. Τα χρήματα των σχολικών επιτροπών είναι για άλλες
ανάγκες λειτουργίας των σχολείων και όχι για εκτεταμένες παρεμβάσεις στα
κτίρια.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, την Πέμπτη 31 Αυγούστου πρέπει να
δώσει άμεση λύση στα ζητήματα που έχουν προκύψει στο 59ο Γυμνάσιο
και 101 Δημοτικό σχολείο.