Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026

Θα θυμόμαστε την Ελένη Πορτάλιου

 


Βίντεο https://www.facebook.com/reel/1504442834711696

Στην 21η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, ο δημοτικός σύμβουλος της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα, Petros Constantinou αναφέρθηκε στην απώλεια της πρώην δημοτικής συμβούλου Αθήνας, Ελένης Πορτάλιου, η οποία άφησε το στίγμα της κάνοντας πράξη αυτά που υποστήριζε στο δημοτικό συμβούλιο. Πανεπιστημιακός, έθεσε την επιστήμη της ως αρχιτέκτονας στην υπηρεσία των αναγκών της κοινωνίας και αγωνίστηκε για το περιβάλλον, στις μάχες για τη διάσωση του Ελληνικού και του Βοτανικού, ενάντια στα τάγματα της Χρυσής Αυγής και δέχτηκε επίθεση στον Αγ. Παντελεήμονα και συμμετείχε μαζί με άλλους συμβούλους στη δίκη -που διαρκεί 13 χρόνια - για το Γηροκομείο της Αθήνας, καταγγέλλοντας τότε το παρακράτος του ιερέα. 

Στη συνέχεια, μιλώντας για τα 3 χρόνια από το ναυάγιο στην Πύλο κάλεσε το δημοτικό Συμβούλιο να υπερψηφίσει το σχετικό ψήφισμα- απόφαση του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων του Δήμου Αθήνας (ΣΕΜΠ). Παράλληλα, τόνισε ότι τα θέματα των μεταναστών και των προσφύγων είναι κορυφαία γιατί υπάρχουν ρατσιστικές επιθέσεις, σαν αυτές που είχαν γίνει στον Αγ. Παντελεήμονα οι οποίες χρειάζονται αντιμετώπιση και γι’ αυτό υπάρχει δεύτερο ψήφισμα-απόφαση του ΣΕΜΠ για την επίθεση στην κοινότητα των Φιλιπινέζων. Αυτά τροφοδοτούν τους φασίστες, είδαμε τι έγινε και στην Καλλιθέα ενώ η ίδια η κυβέρνηση στοχοποιεί το κίνημα αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη.

Για το ζήτημα των συμβασιούχων και τη διαπραγμάτευση της ΠΟΕ-ΟΤΑ με την κυβέρνηση διαπίστωσε ότι χάνεται χρόνος και πολλοί συμβασιούχοι μένουν έξω από τις ρυθμίσεις, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στις υπηρεσίες. Η μόνη λύση  είναι η μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.

Κατόπιν, ζήτησε, για άλλη μια φορά, καθαρή απάντηση για την κατεδάφιση του Badminton στο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή και να προχωρήσει η Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων (ΥΔΟΜ Αθήνας) άμεσα σε έκθεση αυτοψίας.

Με αφορμή τους πανηγυρισμούς της δημοτικής αρχής για την απόρριψη της μελέτης του σταθμού "Ευαγγελισμός" στο πάρκο Ριζάρη έγινε αντιληπτό ότι στην πόλη υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Χωρίς μελέτη για την υλοποίηση του έργου το πάρκο Ριζάρη παραμένει ανοιχτό, χωρίς μελέτη για την υλοποίηση του έργου η πλατεία Εξαρχείων παραμένει περίκλειστη με λαμαρίνες, παράνομα τραπεζοκαθίσματα, παρκαρισμένα δίκυκλα και μια δημοτική αρχή, η οποία σε αυτή την περίπτωση αγνοεί τους κατοίκους, το πράσινο και τους κοινόχρηστους χώρους που έχουμε ανάγκη.

Εκτάσεις όπως το πρώην στρατόπεδο Πλέσσα στους Ελληνορώσους, όπου ο Δήμος Αθηναίων πρέπει να σταθεί αταλάντευτα στο πλευρό των κατοίκων για να μην οικοδομηθεί το μεγαθήριο της ΔΕΗ και το οικόπεδο να μετατραπεί σε κοινόχρηστο χώρο πρασίνου και άθλησης.

                               ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026

ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.

Βίντεο: https://www.facebook.com/reel/2865899157096085

Στην 20η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, ο δημοτικός σύμβουλος της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα, Πέτρος Κωνσταντίνου απαίτησε την ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.

Α. Η τροποποίηση του Κώδικα ΟΤΑ αποτελεί μια ουσιαστική τομή στη λειτουργία, τον προσανατολισμό και την παραπέρα ενσωμάτωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο κεντρικό κράτος. εκχωρήσεις, μεταφορά άσκησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες. Οι Δήμοι στη ρότα της ιδιωτικοποίησης και των περικοπών των κοινωνικών δαπανών για τα φτωχότερα στρώματα των εργαζόμενων, άπορους, Αμεα, πρόσφυγες.
Μετατρέπει τους Δήμους σε παραμάγαζο του ΥΠΕΣ και θωρακίζει τον μηχανισμό διοίκησης με στρατηγική στόχευση την εξυπηρέτηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, των εταιριών, των εργολάβων και όχι τις ανάγκες των εργαζόμενων κατοίκων και των φτωχότερων στρωμάτων. Ένα βήμα από το να διορίζουν τα δημοτικά συμβούλια.
Β. Άγρια επίθεση στο προσωπικό και διάλυση υπηρεσιών με ωφελούμενους τους ιδιώτες, διαμορφώνοντας ένα αυταρχικό πλαίσιο κάτω από τον έλεγχο του Υπουργείου Εσωτερικών, την ώρα που οι Δήμοι δεν έχουν επαρκείς υπηρεσίες και προσωπικό. Πάνω από το 50% του προσωπικού είχε περικοπεί τα μνημονικά χρόνια και Δήμοι χωρίς προσωπικό δεν υπάρχουν.
Σύμφωνα με το άρθρο 730, οι συμβασιούχοι προκειμένου να εκδικάσουν προσφυγή για ασφαλιστικά μέτρα ή μετατροπή σύμβασης σε αορίστου υποχρεούνται να εξασφαλίζουν παρουσία δικηγόρων του ΥΠΕΣ και του Υπ.Οικ που θα υποστηρίζουν την απόλυση τους. Αν δε εμφανιστούν, λήγει η σύμβαση και απολύονται 20.000 συμβασιούχοι. Το ΥΠΕΣ προσπαθεί να σπάσει τη δυναμική από την απεργία της ΠΟΕ ΟΤΑ και να διασπάσει τους εργαζόμενους. Δε χρειάζονται υποσχέσεις αλλά ανυποχώρητος αγώνας για ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ όλων και ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ.
Γ. Προβλέπει τη διάλυση οργανισμών, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του ΟΠΑΝΔΑ και τη μετατροπή των ΝΠΙΔ σε αναπτυξιακούς οργανισμούς, τους οποίους είχαμε καταψηφίσει. Αυτό σημαίνει ότι εισβάλλουν παντού στη λειτουργία των δήμων και οδηγούν σε άλλου τύπου εργασιακές σχέσεις για όλους.
Δ. Αντί για χρηματοδότηση προσφεύγει στην φοροληστεία με το τέλος τοπικής ανάπτυξης. Πρόκειται για ΧΑΡΑΤΣΙ ΕΝΦΙΑ χωρίς τέλος, όταν ΤΑΠ μπαίνει για μελέτες σε έργα αποχέτευσης και ύδρευσης (αύξηση 100%). Και προτείνουν, με τον πιο απάνθρωπο τρόπο, να κόβεται το ρεύμα, όταν δεν εισπράττονται τα τέλη μέσα σε 3 μήνες, λες και δεν είναι γνωστό τι σημαίνει η ενεργειακή φτώχεια -οι μισές πολυκατοικίες της Αθήνας δεν έχουν θέρμανση. Η Δημοτική συγκοινωνία γίνεται ανταποδοτική και τα Κοινωνικά παντοπωλεία λειτουργούν με χορηγούς και δωρεές όχι με χρηματοδότηση. Πλούσιοι δήμοι, στις περιοχές των οποίων υπάρχουν τα μεγάλα κεφάλαια, έχουν τη δυνατότητα να εισπράττουν σε αντίθεση με φτωχότερους που δεν έχουν. Να δώσει στους Δήμους η κυβέρνηση τα 9 δις που χρωστά σε ΚΑΠ.
Ε. Προχωρά στην αυταρχικοποίηση της τοπικής αυτοδιοίκησης, αφού στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων, οι σύμβουλοι και οι κάτοικοι ΔΕ θα μπορούν να βάλουν ζητήματα. Ενώ οι Δήμαρχοι διορίζουν στρατιά συμβούλων συνεργατών που κάνουν κουμάντο και τα καταργούνται τα συμβουλευτικά δημοψηφίσματα.
ΣΤ. Το εκλογικό σύστημα διατηρεί την 5ετία, ο κόφτης του 3% για την εκλογή (φωτογραφικές διατάξεις για να αποκλειστούν παρατάξεις στον Δήμο της Αθήνας) ενώ προσθέτοντας την ψήφο δεύτερης προτίμησης επιδιώκουν η ΝΔ, με το ενιαίο δίκτυο της πανελλαδικά, να εκλέγεται όχι με 42% από τον β΄ γύρο αλλά από τον α΄ γύρο με 13% ή 14%.
Αγωνιζόμαστε για μια άλλη τοπική αυτοδιοίκηση που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εργαζόμενων κατοίκων και να λειτουργεί με άμεση δημοκρατία. Γενικές συνελεύσεις, οι δημοτικοί σύμβουλοι να είναι άμεσα αιρετοί και ανακλητοί εκπρόσωποι με μισθό όπως του εργάτη. Το μοντέλο μας εμπνέεται από τη Λαϊκή Αυτοδιοίκηση του 1944 και το πρότυπό μας είναι η Κομμούνα του Παρισιού που συνδυάζει την αυτοοργάνωση με το να είναι εκτελεστικό και νομοθετικό σώμα.
Καταθέτουμε πρόταση ψηφίσματος: ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ γιατί η πρόταση της δημοτικής αρχής, παρόλο που περιέχει κάποια σημεία που επικροτούμε, μπαίνει στη λογική του διαλόγου που αρνούμαστε.
  ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
 Φωτο: Στέλιος Μιχαηλίδης / Εργατική Αλληλεγγύη